Op iedere vraag een passend antwoord.

“Wat ik vooral waardeer is dat ze ons ook goed helpen."

VvE Energie sluit voor ons gunstige tarieven af voor de inkoop van onze elektriciteit. Wat ik vooral waardeer is dat ze ons ook goed helpen met energiezaken die niet zozeer met die inkoop te maken hebben: bijvoorbeeld vragen over de mogelijke installatie van zonnepanelen en bemiddeling bij het rechtzetten van een foute nota door een kapotte meter.

Dhr. S. Cornelissen (Bestuurder)

VvE De Libertijn, Utrecht

Momenteel is de helpdesk gesloten, graag bellen wij u terug.

De voordelen

  • 1 direct aanspreekpunt
  • Binnen 48 uur een passend antwoord
  1. Wat is VvE Energie?

VvE Energie is een onafhankelijk doorlopend energiecollectief. VvE Energie realiseert sinds mei 2009 namens al haar deelnemers jaarlijks proactief een scherp tarief voor elektra en gas.

Dit gebeurt middels collectieve tenders. Alle kwalitatieve leveranciers van Nederland worden hiervoor uitgenodigd. De leverancier met het scherpste tarief mag de nieuwe deelnemers beleveren.

Daarnaast is VvE Energie uw directe aanspreekpunt voor alle energie gerelateerde vragen. Op die manier garanderen wij de kwaliteit van service, ongeacht welke leverancier uw locatie(s) belevert. Dat hier onze focus ligt blijkt wel uit de beoordeling van onze 5.600+ deelnemers.

 

  1. Hoe word ik deelnemer van VvE Energie?

Deelnemer worden van VvE Energie  is simpel. U schrijft zich online in via ons aanmeldformulier. Wij realiseren vervolgens een nieuw scherp leveringscontract op het moment dat u contractvrij bent. Op die manier voorkomen wij altijd eventuele boetes.

 

  1. Kan ik op ieder moment deelnemer worden van VvE Energie?

Indien u de nieuwe huurder/eigenaar van het pand bent kunt u per direct deelnemer worden. Mocht u al een actief leveringscontract hebben op uw locatie(s), dan achterhalen wij eerst de einddatum van het bestaande contract. Vervolgens nemen wij het contract per die datum over, om eventuele boetes voor u te voorkomen.

 

  1. Kan iedereen deelnemer worden van VvE Energie?

Iedere VvE in Nederland kan deelnemer worden van VvE Energie. Wij beheren uw contract, ongeacht de grootte van uw aansluiting of de hoogte van uw jaarverbruik. Bent u geen Vereniging van Eigenaren (VvE), zie dan ook onze overige collectieven:

Geef Scholen Energie (scholen)

MKB Energie Beheer (zakelijk)

 

  1. Wat kost het mij om deel te nemen aan VvE Energie?

VvE Energie is volledig onafhankelijk. Wij worden enkel betaald door de deelnemer, nooit door de leverancier. Onze vergoeding bedraagt per 01-01-2022 standaard per aansluiting, per maand (excl. btw):

Kleinzakelijke aansluiting (≤ 3x80A en ≤ G25): 8 euro
 Grootzakelijke aansluiting (> 3x80A en > G25)en een verbruik ≤ 250.000 kWh of ≤ 150.000 m3: 30 euro
Grootzakelijke aansluiting (> 3x80A en > G25)en een verbruik > 250.000 kWh of > 150.000 m3: 45 euro

 

Deze vergoeding wordt door de desbetreffende leverancier opgeteld bij het voorschotbedrag. Iedere maand wordt deze één-op-één aan VvE Energie doorbetaald. Zo hoeft u geen aparte factuur aan ons te voldoen.

 

  1. Kan ik kiezen voor groene energie?

Uiteraard houden wij rekening met uw persoonlijke voorkeuren. Indien uw organisatie een voorkeur heeft voor groene energie, dan kunt u dit aangeven en zullen wij hier rekening mee houden.

 

  1. Wat is een doorlopend collectief?

Een doorlopend energiecollectief realiseert ieder jaar goedkope (groene) energietarieven voor stroom en gas. Doordat een doorlopend energiecollectief geen geld ontvangt van de energieleverancier is het onafhankelijk en heeft het geen verplichtingen naar die zelfde energieleveranciers. Hierdoor kan een doorlopend energiecollectief ieder jaar met al haar leden overstappen naar de energieleverancier met het beste aanbod tijdens de veiling.

U heeft als lid van een doorlopend energiecollectief de komende jaren geen omkijken meer naar uw energiecontract, omdat zij u ontzorgen door deze in beheer te nemen. Zo weet u dat u de komende jaren geen euro teveel betaalt voor uw energie.

Kenmerken:

o    Jaarlijks goedkope (groene) stroom en gas energietarieven;

o    Ontvangt géén vergoeding van de energieleverancier;

o    Geen omkijken meer naar uw energiecontract;

o    Automatisch mee met de nieuwe tarieven;

o    Lidmaatschap kosten zorgen voor onafhankelijkheid;

o    Te allen tijde zelf het vaste servicepunt.

 

  1. Hoe kan ik opzeggen bij VvE Energie?

Wij willen geen deelnemers behouden tegen hun wil. Daarom kunt u kunt uw deelname aan VvE Energie te allen tijde opzeggen per mail. De onderliggende leveringsovereenkomst loopt dan door tot de overeengekomen einddatum: 31 december. Per die datum staat het u dan vervolgens vrij om een andere leveringsovereenkomst aan te gaan..

 

  1. Waarom alleen energie?

Energie is een kwaliteitsonafhankelijk product. Het maakt niet uit of Nuon of Essent uw uiteindelijke leverancier is: uw lamp zal er niet minder hard door branden. Het onderscheid tussen leveranciers zit in service en prijs. VvE Energie is uw directe klantenservice, ongeacht de leverancier van dat moment. Daar wij de kwaliteit van service op die manier kunnen garanderen, is prijs de enige factor.

 

  1. Waarom vervallen de vaste leveringskosten van de leverancier bij VvE Energie?

VvE Energie heeft bij alle partnerleveranciers afgedwongen dat zij als leverancier geen vaste leveringskosten in rekening mogen brengen. Dit is natuurlijk een besparing op zichzelf, variërend van: 22,86 tot 696 euro (excl. BTW) per jaar. Daarnaast zorgt het schrappen van de vaste leveringskosten ervoor dat wij altijd de beste deal hebben voor iedere VvE, ongeacht het verbruiksprofiel.

Stel wij hebben twee VvE’s met beide één aansluiting, maar VvE #1 verbruikt veel en VvE #2 weinig. Vervolgens krijgen wij twee collectieve tariefaanbiedingen binnen. Leverancier A biedt scherpe tarieven, maar hoge vaste leveringskosten, Leverancier B minder scherpe tarieven maar lagerr vaste leveringskosten . Dan kan het zijn dat het aanbod van Leverancier A beter is voor VvE #1, terwijl het aanbod van Leverancier B beter is voor VvE #2.

Door de vaste leveringskosten te schrappen is één aanbod altijd beter dan de ander, ongeacht het verbruiksprofiel.

 

Staat uw vraag er niet tussen?

Neem dan gerust contact met ons op: 030-3031714 of info@vveenergie.nl.